C-17 nakliye uçağının üretimi yeniden başlıyor

19.06.2025 14:51 Burak Seletuz Burak Seletuz

C-17 nakliye uçağının üretimi yeniden başlıyor

Boeing, daha fazla C-17 nakliye uçağı üretmek için görüşmelerde bulunduğunu açıkladı.

Son örneğin üretim hattından çıkmasının üzerinden 10 yıl geçtikten sonra Boeing, daha fazla C-17 Globemaster III nakliye uçağı üretmek için görüşmelerde bulunduğunu açıkladı. Bu gelişme, dünya çapındaki ülkelerin silahlı kuvvetlerinin yeteneklerini artırmaya çalışması ve C-17’nin hemen ardından gelecek bir halefinin olmamasıyla birlikte ortaya çıktı.

Boeing Genel Müdürü Turbo Sjogren, Paris Airshow’da Shephard Defense’e yaptığı açıklamada, C-17 üretiminin potansiyel olarak yeniden başlatılması amacıyla bir ülkeyle “erken dönem” görüşmelerinin sürdüğünü doğruladı. Sjogren yaptığı açıklamada, “Bu, çok sıra dışı bir çaba.” dedi ve bunun “uçağın faydasını yansıttığını” belirtti.

C-17 nakliye uçağının üretimi yeniden başlıyor

ABD Hava Kuvvetleri’nin yanı sıra C-17, Avustralya, Kanada, Hindistan, Kuveyt, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Birleşik Krallık tarafından kullanılmaktadır. Son olarak, NATO’nun çokuluslu Stratejik Hava Taşıma Kapasitesi Ağır Nakliye Filosu da C-17’leri işletmektedir.

Potansiyel müşteri: Japonya

C-17 için potansiyel yeni müşterilerden biri de Japonya. Bu yılın başlarında Japonya Başbakanı Shigeru Ishiba, C-17 satın alma konusunda bir ilgi duyulduğunu açıklamıştı. Ancak o dönemde C-17 için herhangi bir üretim planı bulunmuyordu. Yeni bir üretim hattı açılırsa Japonya’nın bu talebi karşılanabilir.

C-17’nin piyasada pek rakibi bulunmuyor. Bu bağlamda Çin ve Rusya dışında C-17’nin gerçek bir eşdeğeri bulunmuyor ve birçok ülke ihtiyaçları için çok farklı yetenekler sunan Airbus A400M veya Embraer C-390 Millennium’a yöneliyor. Hatta A400M başlangıçta C-130 Hercules ile C-17 arasında bir boşluk doldurucu olarak pazarlandı. C-390 ise genellikle jet motorlu bir C-130 olarak tanımlandı. Ancak C-17 yüksek kapasitesiyle öne çıkmaktadır. Bu kapsamda C-17, 4.500 deniz milinden daha uzağa yaklaşık 45 ton kargo taşıyabilmektedir. A400M ise belirli stratejik kabiliyetler sunan bir nakliye uçağıdır. 2.400 deniz mili boyunca yaklaşık 15 ton kargo taşıyabilmektedir.

C-17 nakliye uçağının üretimi yeniden başlıyor

Kaynak: defenceTurk

Son Haberler