Güney Kore’nin KF‑21 Boramae’si testlerde önemli aşamayı geride bıraktı

Güney Kore, beşinci nesil savaş uçağı geliştirme programı kapsamında yürüttüğü KF-21 Boramae projesinde önemli bir eşiği daha geride bıraktı.
KF-21 Boramae
Uçağın seri üretim öncesi son hazırlıkları tamamlanırken, test uçuşlarında da yoğun bir tempo sürdürülüyor. Proje, Güney Kore’nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltma ve bölgesel hava üstünlüğünü artırma hedeflerinin merkezinde yer alıyor.
Final montaj aşamasına geçildi
20 Mayıs 2025 itibarıyla, Güney Kore’nin Sacheon kentindeki KAI (Korea Aerospace Industries) tesislerinde ilk seri üretim KF-21 savaş uçağının final montaj süreci resmen başladı. Savunma Tedarik Programı İdaresi (DAPA), bu aşamanın, üretime geçiş sürecinin en kritik adımı olduğunu vurguladı.
DAPA yetkilisi Jeong Gyu-heon yaptığı açıklamada, “Bu, Kore havacılık tarihinde önemli bir dönüm noktasıdır. Final montaja geçilmesi, proje ekibinin yıllar süren emeği ve kararlılığı sayesinde mümkün olmuştur” ifadelerini kullandı.
Test uçuşlarında yoğun tempo
Haziran 2025 itibarıyla KF-21 prototipleri günde dört ayrı test uçuşu gerçekleştirecek şekilde planlandı. Bu testler kapsamında uçağın genel uçuş karakteristikleri, aviyonik sistemleri ve uçuş güvenliği değerlendiriliyor.
Yetkililer, bu yoğun programın 2026’da başlaması planlanan operasyonel testler için temel oluşturduğunu ve tüm sistemlerin sahada doğrulanmasının hedeflendiğini belirtiyor.
Meteor füzesi başarıyla entegre edildi
KF-21’in silah sistemleri arasında dikkat çeken en önemli kalemlerden biri, MBDA tarafından geliştirilen Meteor havadan havaya füzesi oldu. İlk entegrasyon testlerine 2022’de başlanan füze, 2024’te atış testlerini başarıyla tamamladı.
MBDA yetkilileri entegrasyon sürecine ilişkin yaptıkları açıklamada, “Bu program, uluslararası savunma iş birliğinin ne denli etkin sonuçlar doğurabileceğini gösteren örneklerden biridir” değerlendirmesinde bulundu.
Yeni nesil güdümlü mermi yolda
Güney Kore Savunma Geliştirme Ajansı (ADD) tarafından geliştirilen yeni uzun menzilli güdümlü füzenin entegrasyon süreci de devam ediyor. Halihazırda FA-50 platformunda yapılan ayrılma testleri başarıyla tamamlandı. Yeni füze ile KF-21’in derin taarruz ve stratejik hedeflere karşı etkisi artırılacak.
Proje yetkilileri, bu füzenin KF-21’e tam entegre edilmesiyle uçağın düşük görünürlük içinde hassas vuruş kabiliyetine sahip olacağını belirtiyor.
İhracat ve uluslararası ilgi artıyor
KF-21 yalnızca Güney Kore Hava Kuvvetleri için değil, aynı zamanda ihracat pazarları için de geliştiriliyor. Endonezya, projeye ortak ülke olarak 48 adetlik sipariş taahhüdünü sürdürürken, Polonya gibi ülkeler de potansiyel müşteri olarak dikkat çekiyor. Polonya'nın 12 ila 18 ay içinde karar vermesi bekleniyor.
KAI ile DAPA arasında 2025 yılı içinde imzalanan yeni sözleşme kapsamında, ilave 20 adet KF-21’in üretimi için 1.76 milyar dolarlık bütçe ayrıldı. 2032 yılına kadar toplam 120 uçağın Güney Kore Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmesi planlanıyor.
Kaynak: gdhDigital