Juan Carlos I’in modernizasyonunda sona doğru
İspanyol Donanması’na ait amfibi hücum gemisi Juan Carlos I’de (L-61) yürütülen bakım ve modernizasyon çalışmaları son aşamaya geldi.
İspanyol Donanması’na ait amfibi hücum gemisi Juan Carlos I (L-61), Navantia’nın Puerto Real’deki (Cádiz) tersanesinde yürütülen bakım ve modernizasyon çalışmalarının son aşamasında.
Info Defensa tarafından yapılan habere göre 17 Temmuz’da geminin kuru havuza alınmasıyla başlayan modernizasyon süreci, 10 Kasım Pazartesi günü yeniden yüzdürülmesi planlanan gemiyle birlikte son aşamasına giriyor.
Kalan çalışmalar, Aralık ayının ilk yarısında planlanan tamamlanma ve sonraki deniz denemelerine kadar devam edecek. Proje, ortalama 300 işçi ve 35’ten fazla uzman şirketin katılımıyla, ölçeği ve teknik karmaşıklığıyla, geminin 2010 yılında Donanmaya teslim edilmesinden bu yana en önemli projelerden biri.
Habere göre modernizasyonun ana görevleri arasında performansını optimize edecek ve uzun yıllar boyunca çalışabilirliğini garanti altına alacak tahrik sisteminin değiştirilmesi yer alıyor. Çalışmalar, mevcut podların ve 48 ekipmanın sökülmesini ve yeni nesil tahrik sistemiyle ilgili 50 yeni ekipmanın takılmasını içeriyor. Proje kapsamında, yeni sistemin tam entegrasyonunu sağlamak için 35.000 metreden fazla güç ve kontrol kablosunun döşenip bağlanması ve 31.000 metrelik mevcut ve yeniden kullanılabilir kablonun yeniden bağlanması gerekiyor.
Yeni pod talebi
İspanyol Donanması, 4 yıl önce 2 adet Siemens tahrik podunu ABB’nin Azipod MO1800 model iki eşdeğer tahrik poduyla değiştirmeye karar vermişti. Navantia ile 2023 başlarında imzalanan sözleşmenin bütçesi 30 milyon euro. Bu değişim, geminin 2010 yılında hizmete girmesinden bu yana mevcut sistemde tekrarlanan arızalar ve bozulmalar nedeniyle gerçekleşti.
Temel amaç, tahrik sisteminde oluşan titreşimlerin yarattığı sorunları çözmek ve gemiyi ikinci yarı ömrünü garantili bir şekilde karşılayabilecek yeni, daha gelişmiş bir sistemle donatmak. Ayrıca üst yapı ve gövdenin yüzey işlemleri; enine iticilerin, dengeleyicilerin, çapa ve zincirlerin revizyonu; gövde anotlarının, basınçlı akım katodik koruma sistemlerinin (ICCP) ve antifouling sisteminin (MGPS) yenilenmesi; 200’den fazla dip vanasının değiştirilmesi ve revizyonu; diğerlerinin yanı sıra yaklaşık 80 tank ve sintinenin temizlenmesi ve boyanması gibi kapsamlı bir kuru havuzlama programı da sürdürüldü.
Kaynak: defenceTurk